الحاق داک ۲ هزار ‌تنی در گیلان برای تعمیر زیر دریایی و شناورها

فرمانده ناوگان شمال کشور از افتتاح داک ۲ هزار تنی تعمیر زیردریایی و شناورها هم‌زمان با هفته نیروی دریایی در انزلی خبر داد.

الحاق داک ۲ هزار ‌تنی در گیلان برای تعمیر زیر دریایی و شناورها

به گزارش ۸دی، امیر دریادار افشین رضایی‌حداد عصر امروز در جمع خبرنگاران برنامه‌های هفته نیروی دریایی را تشریح کرد.

وی از الحاق داک ۲ هزار تنی (حوض شناور) تعمیراتی برای تعمیرات کشتی‌ها در روزهای نخست هفته نیروی دریایی خبر داد.

رضایی‌حداد تصریح کرد: عملیاتی شدن داک کمک زیادی به ساخت کشتی‌ها می‌کند و صاحبان کشتی تجاری می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گلباران مزارشهدا، افتتاح بخش سونوگرافی و فیزیوتراپی و… را از دیگر برنامه‌‌ها برشمرد.

وی درباره تجهیزات نیروی دریایی تصریح کرد: وابستگی نیرو به تجهیزات مدرن بسیار بالاست و اگر کار با کیفیت بالا انجام شود نیروهای ما با کارآمدترین تجهیزات سر و کار خواهند داشت.

فرمانده ناوگان شمال کشور با بیان اینکه تجهیزات نیروی دریایی به علم روز مجهز شده‌اند، افزود: بر مبنای نیاز ما و ارتباط مستقیم با دانشگاه این تجهیزات طراحی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در مرز دانش و دانشگاه‌ها حرکت می‌کنیم، گفت: امروز تجهیزات ایران مورد درخواست دیگر کشورهاست و ما هیچ مشکلی برای ساخت تجهیزات نداریم.

رضایی‌حداد، توان موشکی ایران را بسیار بالا خواند و خاطرنشان کرد: در بحث توان موشکی به قدری توانمند هستیم که به هیچ نیرویی اجازه تجاوز و تعدی به کشورمان را نمی‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران قدرت دفاع از خود را دارد، یادآور شد: قبل از اینکه کشوری به ما نزدیک شود می‌توانیم از توان خود علیه آن کشور متجاوز استفاده کنیم.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، بازدارندگی را یکی از توانمندی‌های ایران دانست و گفت: ایران در هیچ بخشی سیاست تجاوزگرانه ندارد و در دفاع بسیار توانمند هستیم.

وی به هراس آمریکایی‌ها از مرگ اشاره کرد و متذکر شد: آمریکایی‌ها زمانی که وارد جنگ می‌شوند به شدت می‌ترسند و حمله به هواپیمای مسافری ایرباس ایران و بیمارستان، نشانه ترس آمریکایی‌هاست.

رضایی‌حداد دفاع از کشور را وظیفه تمام نیروهای مسلح خواند و تصریح کرد: نیروی دریایی با استقرار ناو گروه‌های خود در خلیج عدن امنیت را به بالاترین حد ممکن برای شناورها ایجاد کرده و اتفاق‌ها به حداقل رسیده‌است.

وی سیاست جمهوری اسلامی ایران را ثابت‌ترین سیاست‌ها عنوان کرد و متذکر شد: این سیاست موجب شده تا حرف ایران در دنیا خریدار داشته‌باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به شعار «خزر دریای صلح و دوستی» پای‌بند هستیم، متذکر شد: امروز با پنج کشور حاشیه خزر مراوده داریم.

وی از برگزاری یادواره شهدای نیروی دریایی انزلی در آینده خبر داد و از رسانه‌ها خواست تا اخبار نیروی دریایی را به بهترین نحو پوشش دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه