راه اندازی موزه های تخصصی در آستارا

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: پیگیر راه اندازی موزه های تخصصی مدرسه حکیم نظامی و ساختمان چوبی گمرک آستارا هستیم که در حداقل زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید.

راه اندازی موزه های تخصصی در آستارا

به گزارش ۸دی رضا علیزاده گفت: ایجاد موزه های تخصصی را در شهرستان آستارا به سبب دارا بودن امتیازات ممتاز فرهنگی آن، پیگیر هستیم.
وی با اشاره به قدمت بیش از یکصد ساله مدرسه حکیم نظامی این شهرستان افزود: با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار، پیگیر کار مربوط به مرمت و ایجاد موزه در آن مدرسه را با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اضافه کرد: قرارداد با پیمانکار در خصوص ایجاد موزه حکیم نظامی منعقد شده که در دهه فجر امسال، تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در قالب آیین بهره برداری از این موزه ، همایشی نیز با هدف گرد هم آوردن مفاخر برجسته کشوری که در آن مدرسه به تحصیل پرداخته اند، برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه به دنبال ثبت ساختمان چوبی گمرک و ایجاد موزه در آن مکان هستیم، گفت: اگر در نقطه مرزی با اجرای فعالیت های فرهنگی در حوزه جغرافیایی کشورمان بتوانیم موفق عمل کنیم، در نهایت قدمی را در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی ایران اسلامی برداشته ایم.
علیزاده افزود: در راستای اخذ مجوزهای لازم نیز نشستی را در هفته آتی برای نهایی کردن موزه گمرک آستارا در سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه پیگیری های لازم در خصوص ثبت موزه بقعه شیخ محمود خیوی در حال انجام است ، گفت: عملیات اجرایی پروژه مذکور در اردیبهشت سال آتی به اتمام می رسد.
وی افزود: برای عملیاتی کردن پروژه های مربوط در حوزه میراث فرهنگی آستارا، ۲۶۸ میلیون تومان در سال جاری اختصاص یافته است.
علیزاده احیای انجمن های میراث فرهنگی را گامی در راستای صیانت از آثار مربوط به میراث ارزشمند فرهنگی در سطح استان خواند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر چگونگی ادامه فعالیت سورتمه ریلی در دهکده گردشگری حیران گفت: دولت با تمام وجود، از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری حمایت می کند.
وی افزود: برگزاری جلسات متعدد توسط استاندار گیلان و مدیران کل سازمان ها و دستگاه های دولتی در دهکده گردشگری حیران ، نشانگر اهمیت موضوع است.
وی ادامه داد: سعی ما همواره بر حمایت از سرمایه گذار بوده تا با دلگرمی بیشتری به فعالیت در آن منطقه نمونه گردشگری آستارا بپردازد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان و تعدادی از معاونان این اداره کل عصر دیروز (دوشنبه) از دهکده گردشگری حیران آستارا بازدید کرده و ضمن برگزاری نشستی با سرمایه گذار این مجموعه، از نزدیک در جریان فعالیت دهکده گردشگری حیران قرار گرفتند.
شهرستان آستارا در ۲۰۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه