نمایشگاه کتاب گیلان با ۲۲ میلیارد ریال فروش به کار خود پایان داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با ۲۲ میلیارد ریال فروش به کار خود پایان داد.

نمایشگاه کتاب گیلان با ۲۲ میلیارد ریال فروش به کار خود پایان داد

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی شامگاه یکشنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه کتاب گیلان گفت: پنج میلیارد ریال از رقم یادشده مربوط به فروش بن کارت الکترونیک بوده که در این نمایشگاه از طریق بانک عامل به فروش رسیده است و میزان فروش کتاب امسال نسبت به سال گذشته پنج میلیارد ریال افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: ۱۳۵ هزار نفر طی یک هفته بازگشایی از این نمایشگاه بازدید کردند که این رقم نسبت به نمایشگاه پیشین بیش از ۱۳ هزار نفر افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: کارگاههای آموزشی جنبی، کتابهای دانشگاهی ، کمک آموزشی و مذهبی پر بازدیدکننده ترین بخش این نمایشگاه بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،با بیان اینکه فرهنگ را می بایست در جامعه درونی کرد، گفت: متاسفانه با همه اقبالی که به حوزه نشر و کتاب شده، اما هنوز شرایطی در خور فرهنگ ایجاد نشده است.
فاضلی با تاکید بر اینکه می بایست برای فرهنگ هزینه کرد، افزود: فرهنگ بودن است و توسعه، شدن از این رو، باید اول به بودن پرداخت تا شرایط شدن فراهم شود.
وی با اشاره به این موضوع که گیلان جزو پنج استانی است که از آغاز تا پایان کار نشر را خود انجام می دهد، ادامه داد: توسعه حوزه نشر و کتاب، نیازمند تسهیلات است و گیلان در این راستا نگاهی ویژه می خواهد.
یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از بیست و پنجم آبانماه ،به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت و ۳۴۵ ناشر از سراسر کشور در ۲۰۸ غرفه، ۳۴ هزار عنوان کتاب در موضوع های مختلف را در این نمایشگاه ارائه کردند.
٢۵ ناشر از استان گیلان در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و دوستداران و علاقه مندان کتاب ،کتاب های مورد علاقه خود را با حداقل ۳۰ درصد ارزان تر از این نمایشگاه خریداری کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه