۲۳ میلیون و ۸۰۰هزار نفر عضو بسیج هستند/ از هیچ‌کس تاکنون شکایت نکرده‌ایم/ رابطه بسیج با این دولت مانند دولت قبل است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شما نگاه کنید چقدر علیه بسیج مطلب نوشته می‌شود اما تا حالا نشنیده‌اید یک مرتبه ما از کسی شکایت کنیم.

۲۳ میلیون و ۸۰۰هزار نفر عضو بسیج هستند/ از هیچ‌کس تاکنون شکایت نکرده‌ایم/ رابطه بسیج با این دولت مانند دولت قبل است

به گزارش ۸دی به نقل از دانا؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در برنامه تلویزیونی «متن، حاشیه» به تبیین برخی برنامه‌ها و عملکردهای بسیج در حوزه‌های مختلف پرداخت و در خصوص نقدپذیری بسیج گفت: ما رابطه خوبی با نقد داریم علی رغم اینکه انبوه رسانه‌ها امروز فراتر از نقد، به صورت ۲۴ ساعته در حال تخریب بسیج هستند.

* بسیج زیر رگبار تهمت‌ها

وی خاطرنشان کرد: بنده سال قبل به مناسبت هفته بسیج با یکی از رسانه‌های منتقد بسیج مصاحبه کردم که حتی مورد نقد خود بسیجی‌ها نیز قرار گرفتم که چرا با این روزنامه مصاحبه کردم و یا به آنها مشروعیت دادم.

نقدی اظهار داشت: امروزه بزرگترین دشمن آمریکا بعد از ولایت، ملت ایران و بسیج است و به همین دلیل است که دائم زیر رگبار شایعه و تهمت قرار دارند و متاسفانه این اظهارنظرها یکطرفه است و خیلی فرصت نمی‌شود تا ما جواب اینها را بدهیم.

* روحیه فداکاری بسیجیان حفظ شده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سؤال که بسیج این زمان با مقطع اول انقلاب چه تفاوتی دارد، اظهار داشت: بسیج نسبت به آن سال‌ها گسترده‌تر شده و سازماندهی منسجمی پیدا کرده است اما از لحاظ توجه به ارزش‌ها و حفظ روحیه فداکاری بسیج امروز در اوج است و چیزی کمتر از آن روزهای جهاد و شهادت ندارد و ما این را در میدان عمل نیز مشاهده می‌کنیم.

نقدی یادآور شد: اگر اوج فداکاری بسیجی‌ها در آن سال‌ها حسین فهمیده بود که به خود نارنجک بست و به زیر تانک رفت، امروز هم ما شاهد این دست نمونه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: برخی بسیجیان ما در مقابله با انتحاری‌هایی که آمریکا برای ناامن سازی شرق کشور فرستاده بود، با فداکاری و از خود گذشتگی در ۴ نوبت خود را به عامل انتحاری رسانده و با اینکه می‌دانستند انفجار رخ خواهد داد اما مانع از به شهادت رسیدن مردم بیگناه شدند که شهید گلدوی در مسجد زاهدان، شهید کیخواه در زابل و شهیدان مرتضی آسوده و حامد بزی در چابهار از جمله این شهدا هستند که با شهادت‌طلبی به استقبال مرگ رفتند تا مردم آسیبی نبینند.

* درخواست بسیجیان برای اعزام به سوریه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به رزمایش اخیر الی‌بیت‌المقدس با حضور ۳۵ هزار نفر از بسیجیان اشاره کرد و گفت: وقتی بنده برای سرکشی به چادرهای بسیجیان می‌رفتم، در کنار همه حرف‌ها و اظهاراتشان یک درخواست مشترک داشتند و آن هم اعزام آنها به جبهه مقاومت در سوریه و لبنان بود که البته هرچند این درخواست‌ها پیش از این نیز وجود داشت اما از وقتی که شهدای مدافع حرم را به کشور آوردند، سیل این درخواست‌ها چند برابر شده است.

* ذره ای از اصول خود منحرف نشدیم

نقدی در خصوص سیاسی بودن یا نبودن بسیج نیز اظهار داشت: ما نمی‌توانیم بگوییم بسیج امروز ذره‌ای از اهداف خود عدول کرده است اما بحث‌های سیاسی در گذشته نیز وجود داشت. مثلا در زمان بنی‌صدر خود بنده با اینکه در سن جوانی بودم شخصا با بسیاری از شخصیت‌ها از جمله خود رئیس‌جمهور وقت بحث می‌کردم.

* در حال کمک مستشاری به جبهه مقاومت هستیم

وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور بسیج در سوریه و عراق گفت: بسیج و سپاه به صورت کارشناسی و مستشاری همانطور که قبلا گفته شده در جبهه مقاومت حضور داشته و در حال انتقال تجربه خود به رزمندگان هستند که البته این نیاز در عراق کمتر و در سوریه بیشتر است و ما بنا به درخواست ارتش این کشورها به آنها کمک می‌کنیم و در حال انتقال تجربیات خود هستیم اما اینکه اعزام نیرو به این کشورها داشته باشیم، اینگونه نیست.

* ۲۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر عضو بسیج هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تعداد اعضای رسمی و ثبت‌نام شده بسیج را حدود ۲۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: البته همه این اعضا با هم یکی نیستند و تفاوت‌هایی وجود دارد و ما معتقدیم همه مردم ایران -به جز عده‌ای اندک که صراحتا با اسلام و قانون اساسی مخالفند- و نیز هر کسی که قلبش برای اسلام بتپد و نسبت به آینده کشور دغدغه داشته باشد، بسیجی است.

نقدی خاطرنشان کرد: این ثبت‌نام‌ها به معنای اعلام آمادگی برای کارهای سازماندهی شده است و ما بسیاری از بسیجیان را نیز به صورت غیرسازماندهی شده داریم که اینها هرچند به لحاظ آمادگی در درجات مختلف قرار دارند اما همه آماده شهادت طلبی هستند.

* آماده شهادت هستیم

وی در پاسخ به این سؤال که خود شما تا چه حد این آمادگی را در خود می‌بینید، اظهار داشت: یک نگرانی در میان ما باقیماندگان از جنگ وجود دارد و آن این است که مبادا از جوانان عقب بمانیم و در بستر بیماری بمیریم. امروز صفی از ریش‌سفیدان برای اعزام به جبهه مقاومت حاضرند و اگر در زمان جنگ فقط جوانان بودند که این آمادگی را داشتند امروز این ریش‌سفیدان نیز در میدان هستند و خود بنده با اینکه سن و سالی از من گذشته است آماده حتی عملیات شهادت‌طلبانه هستم.

* از هر قوم و مذهبی عضو بسیج داریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه بسیجی شکل و شمایل خاصی ندارد و از هر قشر و قوم و مذهبی در بسیج عضو هستند، گفت: آنچه برای ما مهم است رعایت مسائل شرعی است والا اختلاف نظر یک مسئله طبیعی است و ممکن است افراد نظرات مختلفی داشته باشند اما مرزبندی در بسیج با شاخص انقلاب و ضدانقلاب است و به ندرت افرادی هستند که در آن سوی خط قرار بگیرند و صراحتا با اسلام و قانون مخالفت کنند و ما همین جا اعلام می‌کنیم که درهای بسیج بر روی همه ملت ایران باز است البته شاید عده‌ای هم با مسائل شرعی آشنا نباشند اما اینها با دین عناد ندارند و می‌توان آنها را راهنمایی کرد.

نقدی ضمن رد تک‌نظری بودن بسیج اظهار داشت: اگر اینطور بود ما امروز ۲۳ میلیون عضو نداشتیم و ۳۵ هزار نفر در یک رزمایش ما شرکت نمی‌کردند.

* نشانه‌های بی بصیرتی در نشناختن دشمن است

وی بی‌بصیرتی را نشانه افرادی دانست که دشمن و توطئه‌های آن را نمی‌شناسند و در پازل او صحبت کرده و حرف دشمن را تکرار می‌کنند و در ادامه افزود: امروز آمریکایی‌ها می‌خواهند این حرف را القا کنند که معیشت و آب و نان ملت ایران مشروط به ارتباط با آنها و کنار آمدن با ظلم و ستم آنهاست و اگر کسی اینها را باور کند و قبول کند در حقیقت بصیرت نداشته و زبان دشمن شده است.

* همان رابطه با دولت قبل را با این دولت داریم

در ادامه این گفت‌وگو مجری این برنامه از نقدی در خصوص قرابت بسیج با یکی از جریان‌های سیاسی کشور پرسید که وی در جواب گفت: آنچه اصلا به بسیج نمی‌چسبد همین است. بسیج تنها با معیار ارزش‌ها، ولایت و خط امام است که نقد می‌کند و این نقد به هیچ عنوان حزبی نیست.

وی ادامه داد: شما روزنامه‌های دولت قبل را که طبق دسته‌بندی شما اصولگرا بود ببینید راجع به بسیج چه حرف‌هایی زده شد و چه برخوردی می‌کردند. ما در معیارها و اصول نه شوخی داریم و نه از کسی می‌ترسیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص رابطه این سازمان با دولت اظهار داشت: رابطه ما دولت فعلی مانند دولت قبل است البته دولت‌ها باید سعه صدر داشته و نقد‌پذیر باشند. ما وقتی این دولت روی کار آمد همان نامه‌ای را که در گذشته به رئیس‌جمهور سابق دادیم به رئیس‌جمهور جدید هم ارائه کردیم. در دولت قبل یکی گفته بود ما در شرایط شعب ابیطالب قرار داریم که این حرفی زشت و غلط بود و دشمن را در تشدید تحریم‌ها جری کرد. ما همان موقع نامه نوشتیم و راهکارهای عبور از شرایط تحریم را توضیح دادیم که همین نامه به دولت جدید نیز ارائه شد اما دولت قبل لااقل یک خوبی داشت که آقای رئیس‌جمهور ۳ مرتبه با ما جلسه گذاشت و حداقل حرف ما را شنید.

نقدی افزود: ما آماده کمک به دولت هستیم و اگر با دولت مخالف بودیم هیچ گاه به او کمک نمی‌کردیم و نمونه آن نیز حضور بسیجیان در روستاهای دورافتاده است چرا که مردم همه این کارها را به حساب دولت می‌گذارند.

* ۴۰ میلیارد کمک پزشکی بسیج در مناطق محروم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما امسال ۴۰ میلیارد تومان خدمات پزشکی به مردم محروم ارائه کرده‌ایم،‌افزود:‌بخش اعظم بودجه بسیج توسط مردم تامین می‌شود. ما الان حدود ۲۲۰ گردان رزمی برادران و حدود ۱۲۰ گردان رزمی خواهران را داریم که اینها نیازمند مهمات، تجهیزات و آموزش هستند که بخش اعظمی از بودجه رسمی ما برای اینکارها هزینه می‌شود ولی بسیج کارهای گسترده‌ای دارد. برای مثال ما از ۱۵ هزار یادواره شهدا در کشور پشتیبانی می‌کنیم و اگر محاسبه کنیم برای هر کدام از این یادواره‌ها که گاها ۵ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند باید ۲ تا ۴ میلیون هزینه شود اما ما رقمی در حدود ۴۰۰ هزار تومان به آنها کمک می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما ۵۰ هزار پایگاه بسیج داریم که اینها امنیت را در مناطق مختلف تامین می‌کنند.

* ریال به ریال بودجه بسیج حساب و کتاب دارد

نقدی گفت: ریال به ریال بودجه بسیج حساب و کتاب دارد و ما وابستگی به دولت نداریم. یعنی برای مثال ۲۵۰ سالن ورزشی را بسیج در کمتر از ۴ سال با کیفیت بالا و با یک پنجم هزینه ساخت و یا در حال تکمیل است و ما در ارائه این خدمات هست که می‌گوییم وابسته به دولت نیستیم.

در ادامه مجری این برنامه از رئیس سازمان بسیج در خصوص رسانه‌های مرتبط با این سازمان از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم پرسید که نقدی به این سؤال اینگونه جواب داد و گفت که این رسانه‌ها به هیچ وجه زیر نظر ما نیستند. رسانه در کشور ما فرایند خودش را دارد و درآمد، هزینه و کمک‌های خودش را می‌طلبد. اغلب رسانه‌های ما در کشور از جایی کمک می‌شوند اما این به معنای اعمال مدیریت صد در صد در این رسانه‌ها نیست. آنها سلسله مراتب نظامی نیستند که بخواهیم به آنها دستور بدهیم. مثلا آیا رئیس‌جمهور به صورت ۲۴ ساعته به خبرگزاری جمهوری اسلامی دستور می‌دهد که چه بنویسد و چه ننویسد؟

* از هیچ کس شکایتی نکرده‌ایم

نقدی در ادامه این برنامه با بیان اینکه ما باید سعی کنیم در کشور تحمل‌مان را بالا ببریم، اظهار داشت: شما نگاه کنید چقدر علیه بسیج مطلب نوشته می‌شود اما تا حالا نشنیده‌اید یک مرتبه ما از کسی شکایت کنیم. متاسفانه تعریف برای برخی شیرین و نقد برای آنها سنگین است و اگر نقد بشوند به دل می‌گیرند.

* ربط دادن هر دعوا و درگیری در کشور به بسیج فرافکنی است

در ادامه این گفت‌وگو مجری برنامه از حضور لباس‌شخصی‌ها در بسیج سؤال کرد که نقدی گفت: همه بسیجی‌های ما لباس شخصی هستند و ما کسی را با لباس نظامی نداریم اما برخی افراد کارهایی می‌کنند که احساسات مردم جریحه‌دار می‌شود. وقتی مردم در برابر آنها عکس‌العمل نشان می‌دهند اینها می‌گویند بسیج بود. در صورتی که اینگونه نیست و ما اگر هر بخشی از کشور را در نظر بگیریم به هر حال عده‌ای از آنها بسیجی‌اند اما آیا هر جا دعوایی درست شد بسیج آن را راه انداخته است؟ اینها فرافکنی است و افرادی که اینگونه رفتار می‌کنند باید تجدیدنظر داشته باشند.

* «نفوذ» استراتژی آمریکا در قبال ایران است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مسئله خطر نفوذ پرداخت و گفت: آمریکا در همه حوزه‌های نظامی، ترور، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی کودتا در برابر نظام جمهوری اسلامی شکست خورد و مانند یک فردی جانی است که پلیس در تعقیب اوست و وقتی اسلحه خود را از دست می‌دهد می‌گوید بیایید مذاکره کنیم.

وی اضافه کرد: آمریکا ۲ سال با استراتژی ترور و ۸ سال با جنگ نظامی در برابر جمهوری اسلامی ایستاد و تنها ارتشی بود که در جنگ از عراق به صورت رسمی دفاع کرد و وارد جنگ با ایران شد. پس از آن ۱۰ سال توطئه سیاسی‌- فرهنگی را در پی گرفت و می‌خواست میوه آن را در سال ۷۸ بچیند که شکست خورد و ۱۰ سال نیز توطئه سیاسی- رسانه‌ای را با شکل‌دهی انبوهی از رسانه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی دنبال کرد اما باز هم در سال ۸۸ اگرچه برخی افراد داخلی را جذب کرده بود شکست خورد و بعد از این شکست همان فتنه‌گرها به او گرا دادند که اگر می‌خواهی پیروز شوی باید کاری کنی مردم از این نظام خسته شوند و برای همین تحریم‌ها را تشدید کردند.

نقدی ادامه داد: وزیر خزانه‌داری آمریکا به کشورها سفر می‌کرد و به آنها رشوه می‌داد تا رابطه خود با ایران را قطع کنند و در برخی کشورها حتی وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا وارد عمل شد و نهایتا در نوروز ۹۴ به این جمع‌بندی رسیدند که تحریم شکست خورده است. البته این نفود که امروز آنها دنبال می‌کنند تاکتیکی نیست بلکه استراتژی آنهاست.

* نمی شود به بسیجیان امر و نهی کرد

به گزارش فارس وی در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر دخالت بسیج در انتخابات اظهار داشت: اگر یک بسیجی از ما شنیده است که به او گفته باشیم به چه کسی رای بده بیاید و بیانیه بدهد. بسیجیان از جمله بانشاط‌ترین اقشار جامعه هستند که اصلا نمی‌شود به آنها امر و نهی کرد که به چه کسی رای دهد و به چه کسی رای ندهند و نمی‌توان به آنها گفت صحبت نکنید. آنها نقطه‌نظرات خودشان را دارند اما اینکه بسیج به صورت سازماندهی شده وارد بحث انتخابات شود ابدا نه مسموع است و نه حتی بسیجیان اصلا به این حرف‌ها گوش می‌دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه