داس بی‌صدای اعتدال بالغ بر ۱۰ هزار مدیر را در دولت درو کرد

روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد با انتشار این مطلب نوشت: روحانی نشان داده که مرد عمل است. او تصمیم‌هایش را در اتاق‌های فکر، همراه با تکنوکرات‌ها و ژنرال‌های امیدوار به آینده‌اش اتخاذ می‌کند و ماحصل آنها را به کرسی اجرا می‌گذارد.

داس بی‌صدای اعتدال بالغ بر ۱۰ هزار مدیر را در دولت درو کرد

ه گزارش جهان، وزیر کشور ظاهرا لباس اصولگرایی از تن به درآورده و جامه اعتدال پوشیده که در سکوت و خفا سیاست برکناری استانداران را پیش می‌برد.
روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد با انتشار این مطلب نوشت: روحانی نشان داده که مرد عمل است. او تصمیم‌هایش را در اتاق‌های فکر، همراه با تکنوکرات‌ها و ژنرال‌های امیدوار به آینده‌اش اتخاذ می‌کند و ماحصل آنها را به کرسی اجرا می‌گذارد.

او در «سکوت و خفا»، گام‌های استوار در جهت جامه عمل پوشاندن به وعده‌هایش برمی‌دارد درست برخلاف رئیس دولت نهم و دهم که سیاست‌های ناکارآمدش را در بوق و کرنا می‌کرد و جار و جنجال‌های سیاسی به راه می‌انداخت.

این روزنامه – که سردبیرش پس از فتنه ۸۸ از کشور گریخت و در آمریکا پناهندگی گرفت و همکار صدای آمریکا شد – می‌افزاید: درست در بزنگاه‌هایی که هیچ کس حتی بهارستانی‌ها هم انتظارش را ندارند در یک اقدام غافلگیرانه خبری از پاستور بیرون می‌آید که حاکی از آن است که دولتمردان دست به اقدامی بزرگ زده‌اند. تازه‌ترین کاری که به وسیله تکنوکرات‌های حسن روحانی با بهره‌گیری از «پالیسی سکوت» صورت گرفت، تغییر دو استاندار استان قزوین و سمنان بود. بدین ترتیب حسن روحانی در سکوت و خفا در آستانه انتخابات مجلس دهم دست به تغییراتی شگرف زده و نشان داد که با بهره‌گیری از همان پالیسی سکوت، به صورت کاملا منسجم و منظم در حال آماده‌سازی و مهیا کردن شرایط برای انتخابات مجلس دهم است.

آفتاب یزد خاطرنشان کرد: تمام این اتفاقات حاکی از آن است که محمدرضا رحمانی‌فضلی همان وزیر کشور اصولگرایی که در ماه‌های نخست روی کار آمدنش بر ساز مخالفت با سیاست‌های دولت حسن روحانی می‌نواخت مدعی است جامه اعتدال به تن کرده است و می‌خواهد ثابت کند که روحانی دست به انتخاب خوبی زده است. هر چند از زمانی که وی جامه اصولگرایی را از تن خارج نمود و لباس اعتدال را بر تن کرد، شائباتی مطرح بود مبنی بر اینکه این تغییر و تحول وی همگی ناشی از فشارهای رئیس‌جمهور بر او است چرا که پس از گذشت هفت ماه از آغاز به کارش، محمدحسین مقیمی یکی از فن‌سالاران مطرح اصلاح‌طلب را در سمت معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب کرد که البته صحبت‌های بسیاری درخصوص اختلاف‌نظر‌هایی میان وزیر و معاون شنیده می‌شد. بعد از آن از ورود پول‌های کثیف به انتخابات سخن گفت و آنقدر متقن و قاطع صحبت کرد که همگان بر این باور بودند که دیگر در بر همان پاشنه سابق نمی‌چرخد و رحمانی‌فضلی وزیر در عمل هم وزیر دولت اعتدال شده است. اما با فشار بهارستان خیلی زود از مواضعش کوتاه آمد و اعلام کرد که «رسانه‌ها پول کثیف را بزرگ کرده‌اند» این رویکرد یک بام و دو هوای رحمانی‌فضلی همین‌طور ادامه پیدا کرد تا آنکه بر مبنای پالیسی سکوت به طور ناگهانی دو استاندار تغییر کردند و بر اساس همان رویه «شل کن، سفت کن» رحمانی‌فضلی بسیاری بر این باور بودند که عزل دو استاندار سابق و نصب دو استاندار جدید با فشارهای رئیس‌جمهور و محمدحسین مقیمی صورت گرفته است.

یادآور می‌شود برکناری قریب به اتفاق استانداران و فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور و در کمتر از ۲ سال در حالی است که روحانی در آغاز مدعی شده بود با داس و مدیران اتوبوسی سر کار نیامده است. با توجه به اینکه مسئولیت برگزاری انتخابات با استانداران و فرمانداران است، اقدامات زنجیره‌‌وار چند ماه گذشته به شدت شائبه‌برانگیز است.
گفته می‌شود ظرف ۲ سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مدیر در دولت جابه‌جا شده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه