کوچک‌زاده استعفا کرد/ نماینده تهران وسایل خود را برداشته و صحن را ترک کرد

نماینده تهران در پی اعتراض به روند اداره مجلس استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه کرده و صحن علنی را ترک کرد.

کوچک‌زاده استعفا کرد/ نماینده تهران وسایل خود را برداشته و صحن را ترک کرد

به گزارش ۸دی، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز (دوشنبه ۲ آذرماه) براساس اخطار اصل ۶۷ خطاب به لاریجانی اظهار کرد: از روز گذشته اسم بنده در نوبت ایراد اخطار بود اما اعلام نشد.

وی ادامه داد: براساس اخطار اصل ۶۷ که بر مبنای سوگند نمایندگی و همچنین به استناد اصلی که به شما اختیار می‌دهد دقایقی در مورد مسائل مهم کشور صحبت کنید، روز گذشته طبق اخبار مکرر و موثق مطلع شدم رئیس تعاونی روستایی استان فارس ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را برای جلوگیری از افت قیمت امحاء و دفن کرده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: این عمل که الگوبرداری از اقتصاد سرمایه‌داری است را خلاف شرف و وجدان انسانی می‌دانیم و به مسئولان مربوطه مخصوصا وزیر کشاورزی تذکر می‌دهیم.

کوچک‌زاده خطاب به لاریجانی تأکید کرد: در کشوری که مردم از گرسنگی به فحشا کشیده می‌شوند کدام شرافتی به خود اجازه داده تا ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را دفن کند.

لاریجانی رئیس مجلس خطاب به کوچک‌زاده اظهار کرد: اخطار شما در رابطه با دستور کار نبود زیرا اکنون وسط بحث بیمه هستیم و شما می‌توانستید وقت گرفته و در رابطه با این موضوع صحبت کنید.

وی تصریح کرد: اگر کسی خلافی انجام می‌دهد شما دیگر نباید آن خلاف را تکرار کنید.

در ادامه کوچک‌زاده با حالتی برافروخته و عصبانی و با گرفتن برگه‌ای در دست فریاد می‌زد استعفای خود را می‌دهم سپس به جایگاه هیئت رئیسه نزدیک شد و برگه استعفای خود را در مقابل لاریجانی قرار داد.

برای دقایقی به دلیل فریادهای کوچک‌زاده نظم جلسه بهم خورد و لاریجانی در تذکر به نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید می‌کرد اخطار شما باید در دستور باشد و شما اکنون نظم جلسه را برهم زده‌اید ایرادی ندارد استعفای خود را تحویل داده و در جایگاه خود قرار بگیرید.

لاریجانی خطاب به کوچک‌زاده بیان داشت: شما نباید تهدید کنید، بنده اعلام کردم اخطار شما وارد نیست اما شما می‌خواهید استعفا دهید.

کوچک‌زاده خطاب به لاریجانی فریاد می‌زد رفتارهای شما اسلامی نیست.

قاضی پور نماینده ارومیه خطاب به کوچک‌زاده تصریح کرد: نماینده تهران اجازه بده به کارمان ادامه دهیم.

قاضی‌پور در ادامه خطاب به لاریجانی گفت: اگر می‌خواهید استعفای این نماینده را مطرح کرده تا ما به آن رأ‌ی داده و سپس به کارمان ادامه دهیم اگر وزیری اشتباهی انجام می‌دهد باید با سوال و استیضاح نمایندگان کار خود را انجام دهند ما به شما آقای لاریجانی رأی دادیم و از شما هم حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم مجلسی که متعلق به مردم ایران است با این وضع اداره شود.

لاریجانی در پاسخ به قاضی پور گفت: شما به کار خود ادامه دهید.

اما کوچک‌زاده نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر به صندلی خود بازگشت و مشغول جمع‌آوری وسایل خود شد در این میان حسینی به همراه پیر مؤذن به کنار کوچک‌زاده آمدند تا مانع خروج وی از صحن علنی مجلس شوند.

کوچک‌زاده در نهایت با جمع‌آوری وسایل خود صحن علنی مجلس را ترک کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه