فرودگاه رشت بین‌المللی نیست

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: به دلیل برخی مشکلات موجود فرودگاه سردار جنگل رشت بین‌المللی نیست.

فرودگاه رشت بین‌المللی نیست

به گزارش ۸دی، فتاح رضوانی در جلسه کمیته حمل و نقل هوایی گیلان در سالن استانداری این استان اظهار کرد: فرودگاه سردار جنگل رشت بین‌المللی نیست بلکه مرز هوایی است.

وی با بیان اینکه فرودگاه رشت با چالش‌هایی مواجه است که آن را بین‌المللی نمی‌کند، افزود: تبدیل شدن از مرز هوایی به فرودگاه بین‌المللی و رفع موانع موجود از برنامه‌های فرودگاه سردار جنگل رشت است.

مدیر کل فرودگاه گیلان وجود دو رودخانه در فرودگاه رشت را از مشکلات خواند و بیان کرد: وجود رودخانه‌ها در فرودگاه سردار جنگل رشت مخاطره‌آمیز است.

رضوانی وجود اشیا و ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف فرودگاه سردار جنگل رشت را از مشکلات جدی دانست و تصریح کرد: نبود زمین برای نصب روشنایی، فرودگاه سردار جنگل رشت را با چالش‌هایی مواجه کرده و نمی‌توانیم بین‌المللی شویم.

وی مساحت فرودگاه سردار جنگل رشت برای برای زیرساخت‌ها و بنا را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: فرودگاه رشت از بسیاری شاخص‌ها محروم است.

مدیر کل فرودگاه گیلان در تعریف فرودگاه بین‌المللی، خاطرنشان کرد: فرودگاهی بین‌المللی است که دارای گمرک، پرواز خارج از کشور، قرنطینه و … باشد.

به گفته رضوانی، در ایران به لحاظ نبود برخی شاخص‌های فرودگاه بین‌المللی، فرودگاه‌ها مرز داخلی و مرز هوایی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه مسیرهای هوایی را معضل دیگر فرودگاه سردار جنگل رشت ذکر کرد و یادآور شد: نیاز است آژانس‌های هوایی و فعال گیلان تجمیع پروازی داشته‌باشند.

این مسئول از افزایش ۱۰ درصدی پروازها در فرودگاه سردار جنگل رشت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در جابه‌جایی مسافر هشت درصد و بار مسافری ۱۵ درصد رشد داشتیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه