مسکن معلولین گیلان زیر تیغ بی مهری مسئولین/نماینده معلولین:مسئولین گیلان از حکومت مرکزی پیروی نمی کنند!

بازرس تعاونی مسکن معلولین گیلان گفت: متاسفانه مسئولین مربوطه معافیت های لازم و قانونی را اعمال نمی کنند و در حالیکه ۶ ماه است پیگیری این مسئله را می کنیم امّا هیچ جواب روشنی دریافت نکرده ایم، ظاهرا این عزیزان معنای واژه ی معافیت را نمی فهمند.

مسکن معلولین گیلان زیر تیغ بی مهری مسئولین/نماینده معلولین:مسئولین گیلان از حکومت مرکزی پیروی نمی کنند!

سرویس اجتماعی ۸دی؛

مسکن معلولین گیلان که قریب به یک دهه از وعده ساخت آن می گذرد، این روزها در خطر تعطیلی کامل قرار دارد. بازرس منتخب معلولین در تعاونی مسکن معلولین گیلان به نمایندگی از جانب معلولین به خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی گفت: از سال ۸۶ تاکنون عضو تعاونی مسکن معلولین گیلان هستیم و در نوبت های متعدد به امید دریافت مسکن پول پرداخت کرده ایم.

رحیمی اشاره کرد: سال گذشته اعلام کردند که متری ۵۲۷ هزار تومان باید بابت عوارض ساخت و ساز بپردازیم و درحالیکه ۹ قسط از آن را پرداخت کرده ایم نرخ جدیدی را اعلام کرده اند که باید مبتنی بر آن متری ۷۰۰ هزار تومان عوارض پرداخت کنیم که در توان هیچ یک از اعضای تعاونی مسکن معلولین گیلان نمی باشد و شاید از میان ۶۰ عضو ، تنها ۳ الی ۴ نفر قدرت پرداخت چنین مبلغی را داشته باشند.

photo_2015-11-22_13-00-42

وی همچنان افزود: متاسفانه مسئولین مربوطه معافیت های لازم و قانونی را اعمال نمی کنند و در حالیکه ۶ ماه است پیگیری این مسئله را می کنیم امّا هیچ جواب روشنی دریافت نکرده ایم، ظاهرا این عزیزان معنای واژه ی معافیت را نمی فهمند.

عضو بازرس تعاونی مسکن معلولین گیلان اشاره کرد: قانونا مسکن و شهرسازی طبق ماده ۹ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان  باید اعضا را از پرداخت این هزینه ها معاف کرده و هزینه آن را از محل یارانه ها و درآمدهای خود پرداخت نماید.

رحیمی گفت: وقتی به مسئولین می گوییم که باید برای معلولین معافیّت از پرداخت این هزینه ها را اعمال کنند، جواب می دهند که بهزیستی باید این هزینه ها را پرداخت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون ضرب العجلی ۴۵ روزه قرار داده شده است که مبتنی بر آن باید تا پایان زمان تعیین شده کلیّه هزینه هایی که قرار بود معافیّت به آن تعلّق بگیرد را پرداخت کنیم و در غیر این صورت باید انصراف بدهیم ، در حالیکه پول هایی که پرداخت کرده ایم تا زمانی که شخص دیگری پیدا شود و خانه ها را بخرد به معلولین بازگردانده نمی شود.

بازرس منتخب معلولین گیلان اظهار داشت: ما معلولین گیلان از ابتدا روی این معافیّت ها حساب باز کرده بودیم که عضو این تعاونی شدیم وگرنه با توجه به شرایط مالی که اعضا دارند هیچ یک قادر به ساخت مسکن در صورت اعمال نشدن قانون معافیّت نیستند. از ما می خواهند ۳۰ میلیون دیگر پرداخت کنیم در حالیکه خود من در طول سال بیشتر از ۱۲ میلیون حقوق نمی گیرم.

رحیمی در پایان اشاره کرد: در خواست ما این است که مسئله معافیّت پیگیری بشود، ظاهرا مسئولین استان گیلان از حکومت مرکزی پیروی نمیکنند زیرا طبق اطلاعاتی که ما دلریم معافیّت معلولین از پرداخت هزینه های این چنینی اعمال می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه