توانمندسازی هنرمندان در سایه حمایت های دولتی محقق می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر اینکه توانمندسازی و خودکفایی هنرمندان در سایه حمایت های دولتی محقق می شود، خواستار حمایت و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شد.

توانمندسازی هنرمندان در سایه حمایت های دولتی محقق می‌شود

به گزارش ، رضا علیزاده در نشست مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، ضمن تبیین جایگاه صنایع دستی در توسعه اشتغال در استان، به چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صنعت پرداخت و عدم سازماندهی زنجیره ارزش‌ها را از مهمترین مشکلات صنایع دستی برشمرد که بخشی از آن خارج از حیطه اختیارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و خودکفایی هنرمندان در سایه حمایت های دولتی محقق می شود، از صنایع دستی به عنوان بارزترین شاخصه اقتصاد مقاومتی نام برد.

علیزاده، خراطی را هنری اصیل در گیلان دانست که هنرمندان بسیاری به آن اشتغال دارند و توانسته اند در کشور آوازه ای خوش از خود به یادگار بگذارند.

این مسئول هنر خراطی را از جمله مزیت های رقابتی استان گیلان دانست که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد و شرایط افزایش تولید و برندسازی آن فراهم گردد.

وی بر لزوم نگاه ویژه به پتانسیل های اشتغال‌زایی صنایع دستی و ساماندهی هنرمندان این عرصه تاکید کرد و خواستار حمایت و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه