نمایشگاه روزنامه های جنگل در خانه میرزا برپا می‌شود

همزمان با فرارسیدن آذر ماه امسال و سالروز شهادت سردار جنگل میرزا کوچک خان ، نمایشگاه روزنامه های جنگل در خانه میرزا برپا خواهد شد.

نمایشگاه روزنامه های جنگل در خانه میرزا برپا می‌شود

به گزارش ۸دی، مهران اشراقی، مجموعه دار بزرگ گیلان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه که از سری نمایشگاه های خانه‌ی میرزا است از اول آذر ماه امسال به مدت یک ماه در خانه ی میرزا کوچک خان جنگلی در محله‌ی استاد سرای رشت دایر خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاه یاد شده شامل ۳۱ شماره از سری اول روزنامه ی جنگل و چهار شماره از سری دوم انتشار این روزنامه بوده که کمتر دیده شده است.

اشراقی ادامه داد: هر ساله با فرارسیدن ماه آذر که سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است با توجه به اهمیت و جایگاه این نهضت در تاریخ این خطه از سرزمین پهناور ایران نمایشگاه ماهانه ی خانه ی میرزا را به یکی از ویژگی‌های نهضت جنگل اختصاص می دهیم.

وی گفت: سال گذشته در این ماه عکس های بازسازی خانه ی میرزا به نمایش درآمد و سال ۹۲ هم اسنادی از دوران نهضت جنگل که مربوط به راپورتهای نظمیه ی رشت به تهران درباره ی این نهضت و انقلاب جنگل بود ارائه شد.

اشراقی افزود: این نمایشگاه علاوه بر نمایشگاه طبقه‌ی اول خانه ی میرزا است که به طور دائمی به اسناد، مدارک و اشیای مربوط به نهضت جنگل اختصاص دارد در طبقه ی دوم خانه ی میرزا برگزار می‌شود.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت نهضت جنگل و بازشناسی آن در جامعه و همچنین جایگاه والا و پراهمیت میرزاکوچک خان جنگلی امیدواریم با همکاری صدا و سیما و رسانه های گروهی یک هفته به نهضت جنگل و میرزا به طور ویژه پرداخته شود و با اجرای برنامه های مختلف یاد و خاطره ی میرزا در دلها زنده گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه