رشته مترجمی زبان خارجه یا رشته ایی برای نفوذ؟!/تدریس زبان فرانسه با فیلم های غیراخلاقی در دانشگاه های گیلان

آیا در هر دانشگاه کمیته یا کارگروهی برای نظارت و بررسی کتب معرفی شده توسط اساتید گروه های علمی وجود ندارد؟ در این لوح فشرده فیلمی به نمایش گذاشته شده است که احیاگر شهوت و غریزه جنسی دانشجوست که پایگاه خبری پیک دانشجو از بازنشر این فیلم و تصاویر آن شرم می کند!

رشته مترجمی زبان خارجه یا رشته ایی برای نفوذ؟!/تدریس زبان فرانسه با فیلم های غیراخلاقی در دانشگاه های گیلان

به گزارش ۸دی به نقل از  پیک دانشجو پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی و تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره اهمیت جایگاه دانشگاه و دانشجو به کجا رسیده ایم؟ هدف نقد سیاسی، صنفی، آموزشی و … نیست اما در حوزه ی چاپ، نشر و تدریس کتب درسی حرف زیاد است. کتبی که باید احیاگر عقل،فطرت الهی و ارزش های انقلابی و اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار پیک دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان، واحد درسی به نام فرانسه ارائه می شود که دانشجو این رشته موظف است کتابی با عنوان  کنکسیون  Connexions 1 , 2 را از ترم پنجم تا ترم پایانی بگذارند، نکته قابل توجه محتوای این کتاب و لوح فشرده آموزشی همراه آن است که در این لوح فشرده فیلمی به نمایش گذاشته شده است که احیاگر شهوت و غریزه جنسی دانشجوست! که پایگاه خبری پیک دانشجو از بازنشر این فیلم و تصاویر آن شرم می کند.

شایان ذکر است این واحد درسی در دانشگاه های دیگر استان و شاید کشور هم تدریس می شود!

پایگاه خبری پیک دانشجو امیدی به اقدام انقلابی متولیان امورات فرهنگی در دانشگاه ها ندارد اما تدریس درسی با این محتوا جای بسی تاسف و تامل دارد!

چند سوال:

۱- متولی چاپ،نشر و تایید کتب آموزشی دانشگاهی کیست؟

۲-آیا در نظارت بر محتوای کتب آموزشی خلا قانونی داریم یا خلا نبود اطلاع و دغدغه؟!

۳-هدف از خواندن رشته ی مترجمی زبان خارجه چیست؟

۴-چرا کار به جایی رسیده است که فیلمی با تصاویر مستهجن و ارتباط جنسی باید منبع آموزشی رشته مترجمی زبان خارجه باشد؟

۵-چه علمی از دیدن صحنه ی رقص دخترکان بلوند غربی بر علوم دانشجویان زبان خارجه ی کشورمان افزوده می شود که راه دیگری برای انتقال این علم نیست!؟

۶-اگر در آموزشگاه های زبان برای دختران معصوم مردم به تعریف دختر فاحشه پرداخته می شود جای تاسف دارد اما مرجع شدن هم آغوشی دختر و پسر غربی برای دانشجوی این مرز و بوم دردناک است!

۷-آیا در هر دانشگاه کمیته یا کارگروهی برای نظارت و بررسی کتب معرفی شده توسط اساتید گروه های علمی وجود ندارد؟

۸-آیا ارائه این محتوای مبتذل آموزشی نشان از روشنفکری و سواد بالای ماست؟

به گزارش خبرنگار پیک دانشجو؛ هستند دختران و پسران دانشجویی که پس از دیدن این فیلم، از رویارویی با استاد و همکلاسی های خود شرم می کنند!

مقام معظم رهبری : “مبنای علوم انسانی در غرب، مادی و غیرالهی است در حالیکه علوم انسانی هنگامی به حال فرد و جامعه مفید خواهد بود که براساس جهان بینی الهی و اسلامی استوار باشد که باید در این زمینه با سرعت مناسب و بدون کندی یا شتاب زدگی تلاش کرد.”

همچنین ایشان در ۲۹ شهریور ۹۳، سیاست‌های کلی علم و فناوری (نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری) در شماره ۴ از بند یک این سیاست ها بر تحول و ارتقاء علوم انسانی بویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی با تقویت جایگاه و منزلت این علوم، جذب افراد مستعد و با انگیزه، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های پژوهشی مربوط تأکید کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
در همه دانشگاه ها این کتاب تدریس نمی شود. تا جایی که بنده اطلاع دارم در دانشگاه گیلان (سراسری) کتاب 1 Taxi تدریس می شود که توسط انتشارات پاییزه منتشر می شود و تصاویر غیرمجاز آن هم تا حدودی اصلاح شده و موارد مستهجن ذکر شده وجود ندارد.
محمد
سلام . در سال های گذشته درس فرانسه با یکی از دروس دیگر ( بنظرم ترجمه اسناد ) اختیاری بوده و دانشجو می تواند از بین دو درس کی رو انتخاب کنه
در حاشیه