بودجه ۵۰ میلیاردی ساماندهی رودخانه های رشت باید به شهرداری اختصاص داده می شد

نماینده مردم رشت با بیان اینکه آقایان شاید اشتباه گرفته اند ریشه مشکلات رودخانه ها به فاضلاب برمی گردد و مسئول آن شرکت فاضلاب است نه آب منطقه ای، گفت: آب منطقه ای در امور خدمات شهری توانایی ندارد.

بودجه ۵۰ میلیاردی ساماندهی رودخانه های رشت باید به شهرداری اختصاص داده می شد

به گزارش ۸دی به نقل از دیارباران، اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و هجدهیمن جلسه شورای شهر رشت بود که از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای احیاء و ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب به آب منطقه ای گیلان انتقاد کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های مسئولان استانی و شهری ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت از سوی دولت اختصاص یافت اما اختصاص اعتبار ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت به شرکت آب منطقه‌ای گیلان سئوال برانگیز است، آب منطقه‌ای گیلان با کدام اطلاعات می‌خواهد اقدام به ساماندهی رودخانه‌ها کند.

بودجه ۵۰ میلیاردی ساماندهی رودخانه های رشت باید به شهرداری اختصاص داده می شد

جبار کوچکی نژاد در مورد حواشی واگذاری۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود به آب منطقه ای، اظهار کرد: پیگیری تملک خانه های اطراف رودخانه های رشت و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود با شهرداری رشت است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کار ساماندهی این رودخانه ها برعهده شهرداری است، گفت: اصولا شهرداری مسئول تملک خانه های اطراف رودخاته ها و سامان بخشی به ساختار زیست محیطی آنها است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید براینکه بودجه ۵۰ میلیاردی ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود در رشت باید به شهرداری اختصاص داده می شد و آب منطقه ای هم تنها نقش کارشناسی داشت، اضافه کرد: قرار دادن اعتبار ساماندهی این رودخانه ها در رشت به شرکت آب منطقه ای، مشکل ساز می شود.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه آب منطقه ای به تنهایی نمی تواند وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهر رود را ساماندهی کند، ابراز کرد: شهرداری به راحتی می تواند زمین های اطراف را حتی معاوضه کند و مالکین را در مسکن مهر مستقر کند و بحث تملک این ساختمان ها را برطرف کند.

آب منطقه ای در امور خدمات شهری توانایی ندارد

وی با بیان اینکه آقایان شاید اشتباه گرفته اند ریشه مشکلات رودخانه ها به فاضلاب برمی گردد و مسئول آن شرکت فاضلاب است نه آب منطقه ای، اظهار کرد: کسانی که تعهد داده بودند که محتوای رودخانه ها را تصفیه کنند باید این کار را انجام دهند.

کوچکی نژاد ادامه داد: آب منطقه ای در امور خدمات شهری توانایی ندارد و نمی دانم آقایان پایتخت نشین با چه نگرشی این تقسیم بندی را انجام دادند.

شورای برنامه ریزی گیلان طبق قانون باید منابع را تقسیم کند

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: به عنوان نماینده نمایندگان مجلس گیلان در شورای برنامه ریزی استان، نامه ای تنظیم می کنم زیرا شورای برنامه ریزی طبق قانون منابع را تقسیم می کند و به این بحث ورود پیدا خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه