دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و کبوتر خونین بال مدافع حرم در رشت دیدار کردند.

دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  با خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم
به گزارش ۸دی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با خانواده دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و کبوتر خونین بال مدافع حرم در رشت دیدار کردند.
مادر شهید سید اسماعیل سیرت نیا در این دیدار ضمن بازگویی خاطرات این شهید، گفت: وقتی سید اسماعیل اعزام می شد به من سفارش می داد که مواظب خودم باشم  و دارو های خود رو بدلیل بیماری به موقع مصرف کنم و در طی ۲۹ روزی که اعزام شده بود هر روز تماس می گرفت و دائما سفارش می کرد و در روز سی ام اعزامش خواب دیدم که سید اسماعیل شهید شد و وقتی با او تماس گرفتم موفق به صحبت با ایشان نشدم و به پدرش گفتم که سید اسماعیل من شهید شد.
این مادر شهید افزود: زمانی که شهید رو آوردند و من را برای دیدنش بردند رویش را بوسیدم و سرم را روی سینه اش گذاشتم و گفتم سید جان حالا شما شفاعت من را به خانم فاطمه الزهرا(س) بکنید.
IMG_2772
در ادامه این دیدار پدر شهید سید اسماعیل سیرت نیا با بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار اظهار کرد: سعادت نصیب پسرم شد و در راه  حفاظت از اعتقادات خود  شهید شد ولی  من در ۱۲ عملیات شرکت کرده و در ۷ عملیات مجروح شدم ولی لیاقت شهادت نصیب من نشد .
وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم بر اساس ذهن‌های پاک و مصفا و غیرت حسینی که دارند در جبهه مقابله با تروریسم و استکبار جهانی قرار می‌گیرند تا از حریم دین و اعتقادات خود دفاع کنند.
IMG_2773
دکتر علیرضا امیرتیموری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  نیز در دیدار با خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم،  سید اسماعیل سیرت نیا بیان داشت: آنچه که باعث تمایز نسل جوان ما با دیگر جوانان جهان می شود، روحیه شهادت طلبی، معرفت و بصیرت  است که باعث شده در دفاع از حریم ولایت و آرمانهای مقدس اسلام ناب محمدی(ص) خارج از مرز های بین المللی در راستای حراست از مرزهای اعتقادی سر از پا نشناسند و به آرزوی دیرینه شان که شهادت در راه ولایت است نائل شوند
IMG_2769 IMG_2766 .
وی شهدای مدافع حرم را هم مرتبه با دیگر شهدای صدر اسلام  دانست و خاطرنشان کرد: شهادت، موهبت و سعادتی الهی است که نصیب هر کس نخواهد شد و کسی لیاقت آن را خواهد داشت که از  تعلقات دنیوی دل کنده و به دنیا و ظواهر آن پشت کند شهدای ما با الهام بخشی از دیگر شهدا خصوصا شهدای صدر اسلام و کربلا توانستند در این راه معنوی قدم برداشته و با اخلاص و همت بلندشان به بالا ترین درجه دست یابند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خانواده شهدا را چشم و چراغ و ولی نعمتان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: نقش خانواده شهدا در انقلاب  اسلامی  بسیار درخشان بوده و رهروی از راه شهیدان وظیفه ما است و با تمام وجود در خدمت  خانواده معظم آنان خواهیم بود.
در ادامه مادر و پدر شهید سید اسماعیل سیرت نیا از مردم سلحشور ایران اسلامی خواستند تا مانند شهیدانی که جان خود را در راه حفاظت از اعتقادات خود نثار کردند، در مقابل یاوه گویی های استکبار جهانی بایستند و هرگز اجازه ندهند تا خون شهیدان پایمال شود .
لازم به ذکر است شهید سید اسماعیل سیرت نیا دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و یکی از چند شهید مدافع حرم گیلانی بود که در سوریه به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه