۵ روز پاریس بزرگتر از ۵ سال عراق و سوریه

آن چیزی که ۵ روز در پاریس و اروپا اتفاق افتاد، شاید به اندازه ۵ ساعت حوادث سوریه و عراق نباشد.

۵ روز پاریس بزرگتر از ۵ سال عراق و سوریه

به گزارش ۸دی؛ به نقل از روشن خبر، وقتی نگاهی کوتاه به اخبار چند روزه در دنیا می شود، حتی اگر تا الان در این دنیا نبوده باشید، متوجه خواهید شد که در اروپا و علی الخصوص پاریس اتفاقی افتاده است. گویی حادثه ای پیش آمده که در هیچ جای دنیا نبوده است! گویی تروریست (این بار با اسم داعش) تا کنون وجود نداشته است! آیا به راستی این خواب زدگی ناخواسته بوده یا نیاز به بیدار شدن برای رسیدن سریعتر به مقصدی است؟

آیا نباید با درایت بیشتر به حوادث این روزهای پاریس و اروپا و تدابیر شدید امنیتی در بستن متروها، فرودگاه ها، تعطیل شدن مسابقات فوتبال(که بهترین موج برای سوار شدن بر افکار عمومی است)، نگریسته شود؟ آیا به واقع آن قدر که برای اتفاقات ۵ روز پاریس و اروپا صحبت شد و شمع روشن شد؛ برای اتفاقات ۵ سال عراق و سوریه شد؟

عدم وجود امنیت و کشتن انسان در هر نقطه ای از زمین به دور از هر گونه نگاه قومی، مذهبی و نژادی باید امری ناپسند و غیر انسانی خوانده شود. وقتی صحبت های مردم دنیا را در مورد حوادث این روزها در اروپا می شنوید، متوجه خواهید شد که مردم تمام دنیا نسبت به وجود تروریسم و خشونت اعلام انزجار می کنند اما این گونه بهت و حیرت آنان نشان می دهد که با وجود عصر ارتباطات و اطلاع رسانی، نسبت به خیلی از امور اطراف خود آگاه نبوده و تحلیل درست ندارند.

آن چیزی که ۵ روز است در اروپا از آن به عنوان تروریست و داعش صحبت می شود، مردم سوریه و عراق ۵ سال است که با نثار جان، مال و خانواده خود با آن زندگی می کنند. آن چیزی که ۵ روز در اروپا اتفاق افتاد، شاید به اندازه ۵ ساعت حوادث سوریه و عراق نباشد. اما آنقدر که در مورد اتفاقات ۵ روز اروپا صحبت شد، شاید برای اتفاقات و حوادث بوجود آمده توسط همین تروریست ها در طی مدت ۵ سال عراق و سوریه صحبت نشد.

اینجاست که می توان گفت، قدرت رسانه ای غرب و استکبار، این قابلیت را دارد تا ۵ روز اروپا را از ۵ سال سوریه و عراق بزرگتر جلوه دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه