کتاب خاطرات پدر موشکی ایران رونمایی شد

جلد ۲۵ مجموعه یادگاران کتاب شهید حسن طهرانی‌مقدم روز گذشته با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری، شهردار منطقه۲۰ هم‌رزمان شهید و خانواده شهدا در کتابخانه ۱۳ آبان رونمایی شد.

کتاب خاطرات پدر موشکی ایران رونمایی شد

به گزارش ۸دی، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این آیین گفت: در هفته کتاب، پرداختن به کتاب‌های خاطرات و معرفی شهدا به عنوان فصل جدیدی از فعالیت‌های سازمان آغاز می‌شود.
صلاحی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا جنگ لئیمان و کریمان بوده است، گفت: این مسئله در طول تاریخ ادامه خواهد داشت و در زمان‌هایی لئیمان فضا را غبارآلود می‌کنند و چهره کریمان برای گروهی نامشخص می‌شود و حتی خودی‌ها ممکن‌ است که راه را اشتباه بروند مانند حوادث سال ۸۸ که عده‌ای گیج شدند.
همچنین در این نشست سردار زارع هم‌رزم شهید حسن طهرانی‌مقدم در وصف این شهید سخنرانی کرد و اظهار داشت: شهید طهرانی مقدم سامانه موشکی که بیش از چند سال زمان برای یادگیری و راه‌اندازی آن نیاز بود را ظرف سه ماه آموزش دید و با ابتکار و خلاقیت خود سامانه موشکی جبهه ایران علیه رژیم بعثی را ساماندهی کرد.
وی با تاکید بر اخلاق‌مدار بودن شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: طهرانی‌مقدم ارادت و احترام ویژه‌ای برای رزمندگان، جانبازان و شهیدان قائل بود و طهرانی مقدم که مقتدرانه با سپاه دشمن روبه‌رو می‌شد اگر رزمنده‌ای را می‌دید که در بستر بیماری است به پای او می‌افتاد.
در ادامه این نشست فرزانه مردی نویسنده کتاب نیز گفت: اگر همه صحبت‌ها و خاطره‌های زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم به فرمایش رهبری می‌رسیم که در توصیف شهید طهرانی‌مقدم می‌فرمایند: «سردار عالی قدر، دانشمند برجسته و پارسایی بی‌ادعا.»
وی با اشاره به اینکه هدف این کتاب آشنایی نسل جوان و الگو گرفتن از شهید است، گفت: کتاب حسن طهرانی مقدم از تولد تا شهادت این شهید را در خاطره‌هایی کوتاه روایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه