انیمیشن ایران راه تازه‌ای را در پیش گرفت

با گذشت ۱۳ روز از آغاز اکران «شاهزاده روم» این فیلم توانسته گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید و لقب صدرنشین جدول فروش سینماها را به خود اختصاص دهد.

انیمیشن ایران راه تازه‌ای را در پیش گرفت

به گزارش هشت دی،با گذشت ۱۳ روز از آغاز اکران «شاهزاده روم» این فیلم توانسته گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید و لقب صدرنشین جدول فروش سینماها را به خود اختصاص دهد.

شاهزاده روم نه تنها در شهر تهران با فروش خوبی روبه‌رو شده بلکه در شهرستان‌ها هم فروش قابل توجهی را از آن خود کرده است. «شاهزاده روم» فیلم سینمایی انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان محصول سال ۱۳۹۴ است که پس از اخذ پروانه ساخت، در مدت ۱۵ ماه در گروه هنرپویا به تولید رسید.
این انیمیشن سینمایی محصول گروه هنرپویا با همکاری مؤسسه مجله مهدی لبنان است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پیش فروش نسخه عربی آن به مجله مهدی کشور لبنان تولید شده است. فیلم داستان عاشقی و دلدادگی پرنسسی مسیحی و پاکدامن به نام ملیکا را روایت می‌کند که از تبار پدر از نوادگان یشوعا وصی حضرت عیسی و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت این بانوی پاکدامن به گونه‌ای رقم می‌خورد که وی نهایتاً به بلاد اسلامی عزیمت می‌کند.
این پرنسس مسیحی نهایتاً پس از آنکه به همسری امام یازدهم شیعیان در می‌آید، مادر منجی بشریت می‌شود. اولین اکران فیلم در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بود که توانست لوح تقدیر ویژه این دوره را به خود اختصاص دهد. انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» از ۱۳ آبان ماه همزمان با روز دانش‌آموز در گروه سینمایی آزاد اکران خود را آغاز کرد و با گذشت کمتر از دو هفته از اکران توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم گیشه را از آن خود کند.
بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن پرفروش تهران ۱۵۰۰ در گفت‌وگو با «جوان» در خصوص دلایل فروش خوب فیلم «شاهزاده روم» می‌گوید: کیفیت خوب انیمیشن «شاهزاده روم» مهم‌ترین دلیل اقبال گسترده مخاطبان به این فیلم سینمایی بوده است و انیمیشن «شاهزاده روم» بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده است. وی ادامه می‌دهد: داستان انیمیشن «شاهزاده روم» بسیار جذاب و گیرا است و کاراکترهایی دوست داشتنی دارد.
عظیمی با اشاره به اینکه شاهزاده روم از لحاظ فنی کار، بسیار پیشرفته است تأکید کرد: بهره‌گیری از آخرین متدهای بین‌المللی ساخت انیمیشن در این فیلم باعث شده است که مخاطبان تفاوت چندانی میان «شاهزاده روم» و معادل‌های جهانی احساس نکنند و به همین دلیل تماشای فیلم را به یکدیگر توصیه می‌کنند. اقبال مردم به فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» نشان می‌دهد که علاقه به انیمیشن در ذات مخاطبان ایرانی وجود دارد و اگر فیلم‌های سینمایی انیمیشنی باکیفیت بر پرده سینماها به نمایش در بیایند با فروش‌های قابل توجهی هم روبه‌رو خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه