عامل انتشار اکاذیب شهروند گیلانی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری مردی ۲۸ ساله که در تلگرام و واتس‌آپ اقدام به انتشار اکاذیب علیه یک شهروند ۵۲ ساله در رشت کرده بود، خبر داد.

عامل انتشار اکاذیب شهروند گیلانی دستگیر شد

به گزارش ۸دی، ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در نشست انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری عامل انتشار نشر اکاذیب علیه یک شهروند گیلانی اظهار کرد: پرونده‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی فردی ۵۲ ساله به پلیس فتا رسید.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور مبنی بر انتشار اکاذیب علیه شاکی به قصد تشویش اذهان عمومی در تلگرام و واتس‌آپ بود، افزود: موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه پس از بررسی‌ پلیس فتا عامل انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی علیه شاکی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی شناسایی شد، گفت: این فرد مردی ۲۸ ساله اهل و ساکن رشت بود که با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی با تصریح بر اینکه متهم صراحتاً به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و از این طریق قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی برای وی صادر شد.

محمدخانی افزود: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

به گفته وی، طبق ماده ۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند و یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مذکور به نحوی از انحای ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه