پل غیر همسطح گلسار به نام “شهید باستانی شعار” نامگذاری شد

در حالیکه پیشنهادات مختلفی برای نامگذاری پل غیر همسطح گلسار مطرح شده بود اعضای شورای شهر رشت در جلسه شب گذشته خود این پل را به نام پل شهید باستانی شعار نامگذاری نمودند.

پل غیر همسطح گلسار به نام “شهید باستانی شعار” نامگذاری شد

به گزارش ۸دی نیوز در حالیکه پیشنهادات مختلفی برای نامگذاری پل غیر همسطح گلسار مطرح شده بود اعضای شورای شهر رشت در جلسه شب گذشته خود این پل را به نام پل شهید باستانی شعار نامگذاری نمودند.

در نامه ای که از سوی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت  به ۸دی نیوز ارسال شده با اعلام این خبر آمده است:

با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام حضور همه شهروندان ولایتمدار و با تشکر و قدردانی از صبر و حوصله آنان در انجام و اجرای پروژه های مدیریت امور شهری به اطلاع می رسانم با توجه به اینکه به زودی شاهد افتتاح یکی از بزرگ ترین پل های شمال کشور در کلانشهر رشت خواهیم بود به همین منظور امروز چهارشنبه۹۲/۸/۱۵ شورای نامگذاری کوچه ها و معابر سطح شهر رشت به صورت فوق العاده تشکیل جلسه داد و بحث و بررسی نام گذاری بزرگ ترین پل غیر همسطح شمال کشور در شورای نامگذاری انجام و در پایان جلسه به اتفاق تصمیم گرفته شد که این پل به نام شهید گرانقدر باستانی شعار نامگذاری شود.

لذا طبق روال اداری شورای نامگذاری شهرداری رشت، طی نامه ای توسط سرپرست شهرداری به شورا ارسال ، تا بعد از بررسی مجدد در کمیسیون فرهنگی به صورت کارشناسی و تخصصی تر مطرح و سپس در صحن شورا مطرح و به رأی گذاشته می شود تا بعد از تایید اعضای شورا به سرپرست شهرداری ابلاغ و مراحل نصب تابلو به نام شهید گرانقدر باستانی شعار انجام گیرد.

فاطمه شیرزاد سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی کلانشهر رشت

شهید محمدرضا باستانی شعار

سردار رشید اسلام شهید محمد رضا باستانی شعار در دهم آبان ماه سال ۱۳۳۹  در محله ی “میان محله” شهرستان رشت دیده به جهان گشود .

وی در مورد سلاح های جنگی روحیه ای خلاق داشت . ابتکارات او موجب شد که در زمینه ی سلاح های نظامی فعالیت قابل توجهی انجام دهد. وقتی خبر ابتکاراتش به سپاه تهران رسید از وی دعوت شد تا برای ساخت سلاح ها و تجهیزات به آنجا رفته تا با استفاده از امکانات بیشتر در امر اختراعات جدید به کشور کمک کند.

bastanishoar

 مسئولین وقت سپاه با جبهه رفتنش موافقت نمی کردند چون وجودش در پشت جبهه بسیار مؤثر بود.اما با این حال محمد رضا پنج بار داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل شد و در این راه یک با به شدت از ناحیه فک و صورت مجروح گردید که پس از بهبودیت نسبی دوباره عازم جبهه ها شد.

وی در طول ۲۵ بهار زندگیش بیش از ده نوع از بدیع ترین سلاح های جهان را اختراع کردبه طوری که به اولقب “شمشیر ساز سپاه” داده شد.

سر انجام روح بلند و ملکوتی این کبوتر عاشق در ۲۹/۳/۶۵ به سمت عرش الهی پرواز نمود و همانند مولا و اربابش حضرت اباعبدالله الحسین ((علیه السلام)) با لبانی تشنه وپیکری بی سر به سمت حضرت دوست شتافت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه