یادواره ۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

یادواره ۶۰ شهید گیلانی عملیات آزاد سازی سوسنگرد با محوریت امیر خلبان شهید عبدالله عیسی پور کاکرودی با حضور مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.

یادواره ۶۰ شهید گیلانی عملیات آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

به گزارش،  امیر سرتیب قاسم فراوان در مراسم یادواره شهدای فتح سوسنگرد و ۶۰ شهید استان گیلان در این منطقه عملیاتی که عصر سه شنبه با محوریت امیر خلبان شهید «عبدالله عیسی پور کاکرودی» برگزار شد، با اشاره به سجایای اخلاقی و نقش این شهید در آزادسازی سوسنگرد گفت: بسیاری از جوانان مدیون روشنگری های شهید عیسی پور هستند.

وی افزود: شهید عیسی پور برای پیروزی انقلاب منشاء خدمات زیادی بود زیرا  این شهید هم در زمان مورد نیاز جوانان را ارشاد می کرد و هم عامل به عمل بود.

امیر سرتیپ فراوان تصریح کرد: شهید عیسی پور یک جوان آگاه، خردمند و اهل تهذیب نفس بود که به همراه سایر شهدای دفاع مقدس با نثار خون پاک خود نگذاشتند وجبی از خاک میهمن به دست بیگانگان بیفتد.

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با بیان اینکه شهادت حق شهید عیسی پور بود، گفت: این شهید با تثبیت انقلاب و شناساندن ماهیت انقلاب و جمهوری اسلامی نقش بزرگی در تبیین اندیشه های امام (ره) و انقلاب ایفا کرد که از این لحاظ جوانان زیادی مدیون شهید عیسی پور هستند.

وی شهید عیسی پور را یکی از اعضای موثر در کشف و درگیری عوامل کودتای نافرجام  پایگاه هوایی شهید نوژه دانست و تصریح کرد: با شدت گرفتن حصر سوسنگرد و پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر شکسته شدن حصر سوسنگرد، شهید عیسی پور به همراه ۱۰ تن از خلبانان نیروی هوایی برای حصر عملیات سوسنگرد به عنوان رکن سوم و مشمول عملیات انتخاب شد.

عملیات آزادی سوسنگرد با دلاوری های رزمندگان اسلام در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ به پیروزی رسید که پس از سه روز از آزادی این شهر، پیکر مطهر شهید عیسی پور به بهشت زهرا انتقال و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه