ادیانی: اگر ظریف برای مذاکرات هسته‌ای دعوت می‌شود به دلیل شهدا است

مسئول عقیدتی‌سیاسی سپاه پاسداران گفت: خاطرنشان کرد: مراقب باشید ارزش‌های بر آمده از نظام اسلامی حفظ شود و اگر برای مذاکره سوریه دعوت می‌شویم به برکت خون شهدا است.

ادیانی: اگر ظریف برای مذاکرات هسته‌ای دعوت می‌شود به دلیل شهدا است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سید مهدی ادیانی دیشب در یادمان شهدای مدافع حرم در مسجد بادی‌الله این شهر با اشاره به مقام والای شهادت، اظهار کرد: خداوند در قرآن به این حقیقت اشاره دارد آنها که در راه خدا کشته شدند زنده هستند.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) پایگاه معنوی ایران اسلامی است، افزود: شهدای کشور به نفس قدسی این امام بزرگوار به لقاءالله پیوستند.

این مسئول ادامه داد: شهید با شهادت به مقامی می‌رسد که این مقام را به امام معصوم نسبت می‌دهیم زیرا شهید با خدا معامله کرده است.

وی با تصریح بر اینکه شهدا جایگاه خود را در بهشت مشخص می‌کنند و به مقام حضور می‌رسند، گفت: بین خداوند و شهید فاصله‌ای نیست و شهدا با شهادت خود آثار و برکات معنوی برای جامعه دارند.

ادیانی با بیان اینکه امروز در جامعه معنویت، نورانیت و ارزش‌ها را شهدا زنده می‌کنند، یادآور شد: در دوره اصلاحات شهدای تفحص شده در شهرها تشییع می‌شدند و سیاست‌زدگان از تشییع شهدا مخالفت می‌کردند.

وی گفت: پیام شهدا این است که اگر نمی‌توانید از ارزش‌ها دفاع کنید با استخوان‌های پوسیده در شهرها می‌گردیم و فضای جامعه را ارزشی می‌کنیم.

مسئول عقیدتی‌سیاسی سپاه پاسداران رزم شهدا را برای خاک، نان و آب ندانست و خاطرنشان کرد: در وصیتنامه شهدا آمده پیرو ولایت باشید از اسلام و حاکم دینی حمایت کنید و مبادا از ساکتین باشید.

وی اضافه کرد: گرامیداشت شهدا برای این است که ببینیم شهید به چه منظوری جان خود را در طبق اخلاص قرار داده است.

ادیانی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نشان دادند مسیر شهادت همچنان باز است، یادآور شد: پیروی از راه شهیدان این است که بدانیم برای چه شهید شدند.

وی شهادت شهدا را برای حاکمیت اسلام و دین در جامعه عنوان کرد و افزود: هدف ائمه معصومین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود و پس از یک‌هزار و ۴۰۰ سال این امر تحقق یافته است.

به گفته این مسئول، خداوند امام (ره) را پرورش داد و نظام اسلامی را برپایه ارزش‌های دینی پایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) بزرگ‌ترین خدمت را به ملت کرد، یادآور شد: شهدا برای حفظ ارزش‌های اسلامی با اهداف مشخص ایستادند.

ادیانی یکی از اهدافی که برای آن خون داده شد، را عدالت ذکر کرد و متذکر شد: نظام اسلامی بیت‌المال را برای مردم می‌داند و بیشتر توجه آن به محرومان است.

وی خاطرنشان کرد: یادمان نرود دیگراندیشان ادعا می‌کردند شهادت خشونت است و توجه به مستضعفان را به اسم سازندگی و آبادانی تغییر دادند و گفتند دهک پایین و قشر آسیب‌پذیر.

مسئول عقیدتی‌سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه واژه مستضعف بار مثبت دارد، تصریح کرد: شهدا به دنبال احترام مستضعفان بودند و اینکه صاحبان اصلی جامعه باشند.

وی حفظ ارزش‌های انقلاب را پیروی از شهدا دانست و افزود: ایران باید کشور جهاد و شهادت باقی بماند و نفی طاغوت داخلی و خارجی هدف شهدا بود.

ادیانی یادآور شد: اگر می‌خواستیم با استکبار بسازیم و سلطه را بپذیریم چرا مبارزه کردیم و این همه شهید دادیم.

وی با بیان اینکه اگر ظریف برای مذاکرات هسته‌ای دعوت می‌شود به دلیل شهدا است، خاطرنشان کرد: مراقب باشید ارزش‌های بر آمده از نظام اسلامی حفظ شود و اگر برای مذاکره سوریه دعوت می‌شویم به برکت خون شهدا است.

این مسئول با تصریح بر اینکه دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها در جامعه اسلامی است، متذکر شد: دشمن با ایادی داخلی به دنبال تغییر ارزش‌هاست و می‌خواهد افرادی به مجلس بروند که به دنبال فرهنگ غربی باشند.

وی با بیان اینکه امام (ره) با فرهنگ صحیح مردم را به صحنه آورد و انقلاب کرد، گفت: شهدا برای حاکمیت ارزش‌های دینی شهید شدند و در فرهنگ شیعه عاشورا یکی از ارزش‌هاست.

ادیانی خاطرنشان کرد: زمانی که ارزش‌ها جا به‌جا شود راه نفوذ برای ورود استکبار باز می‌شود و دشمن به دنبال حذف عاشورا، امام عصر (عج) و ولایت فقیه است تا بتواند نظام اسلامی را ساقط کند.

وی کربلا را به معنای احیای اسلام خواند و یادآور شد: شهدا برای پاسداشت حرم و حفظ ارزش‌ها جان خود را فدا کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز مرز استراتژیک جمهوری اسلامی ایران، سوریه و لبنان است، اظهار کرد: این مناطق عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

وی متذکر شد: امروز می‌توانیم به برکت موشک‌های طراحی شهید تهرانی‌مقدم تمام مناطق رژیم صهیونیستی را به آتش بکشیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه