۱۲ داور چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را قضاوت می کنند

دبیر کشوری چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد گفت: در جشنواره امسال ۴ داور خارجی و ۸ داور ایرانی در پنج قسمت فیلم ها را داوری می کنند.

۱۲ داور چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را قضاوت می کنند

به گزارش ۸دی، محمود مجیب، دبیر کشوری چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد در حاشیه بازدید از فیلم های اکران شده در جشنواره فیلم رشد لنگرود در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد هر ساله توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و دفتر تامین رسانه های آموزشی این وزارتخانه برگزار می شود.

 

وی جشنواره فیلم رشد را از قدیمی ترین جشنواره فیلم در ایران عنوان و خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال چهار داور خارجی و هشت داور ایرانی در پنج قسمت فیلم ها را داوری می کنند.

 

مجیب، دوره های فیلم سازی را در تهیه فیلم هایی با کیفیت، آموزشی و علمی مهم عنوان و تصریح کرد: یک فیلم ساز خوب باید اطلاعات فیلم سازی را در حد یک دانشمند داشته باشد.

 

دبیر کشوری چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد ادامه داد: فیلم های موبایلی در این جشنواره جایگاهی ندارند.

 

فیلم سازی در خصوص موضوعات آموزشی در ایران زودتر از آلمان شروع شد

کلوس استن جیک، داور آلمانی فیلم های علمی و آموزشی با ابراز خوشحالی و دریافت انرژی مثبت از بچه ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فیلم سازی در خصوص موضوعات آموزشی در ایران زودتر از آلمان شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه موضوعات طرح شده در فیلم ها باید دقیق و شفاف باشد، افزود: پرداختن به جزئیات و پرهیز از کلی گویی در فیلم ها باید رعایت شود.

 

داور آلمانی چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد با اشاره به اینکه برنامه های خاصی در خصوص پرداختن به ایده های خلاق در آلمان اجرا می شود، تصریح کرد: مفاهیم با شوخ طبعی، جذاب و ساده به دانش آموزان انتقال می یابد.

 

پرورش خلاقانه بچه ها اساس آموزش ابتدایی است

زحمتکش، معاون آموزشی آموزش و پرورش لنگرود نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه علمی لنگرود در سطح کشور، گفت: پرورش خلاقانه بچه ها اساس آموزش ابتدایی است.

 

وی با اشاره به جایگاه خوب فیلم رشد در استان، اذعان کرد: درک زیبای دانش آموزان از نقد فیلم ها از مهم ترین ویژگی های فیلم رشد است.

 

گفتنی است، ۷۵ فیلم در چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در لنگرود اکران و ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیز در سه سانس از فیلم ها استقبال کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه