سردار نقدی : نظریه مرتجع «نگاه به بیرون» هنوز باز تولید می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طی ۳۶ سال متاسفانه هنوز از نظریه نگاه به بیرون عبور نکرده ایم و همچنان باز تولید می شود. در حقیقت این یک نظریه مرتجع است.

سردار نقدی : نظریه مرتجع «نگاه به بیرون» هنوز باز تولید می‌شود

به گزارش ۸دی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در همایش استحکام ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با اشاره به تبیین عناصر قدرت از دو نگاه داخلی و بیرونی اظهار داشت: استحکام ساخت قدرت در نظام جمهوری اسلامی همواره درونی بوده است اما از اوایل انقلاب در مقابل این تفکر نظریه دیگری وجود داشته که رسیدن به قدرت را با تکیه به عوامل بیرونی قابل وصول می داند.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که حضرت امام (ره) همواره شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح می کردند ازاین رو باید با اتکا به قدرت داخلی روی پای خود بایستیم و راه سعادت را پیش بگیریم.

سردار نقدی تصریح کرد: چرا طی ۳۶ سال هنوز از این نظریه (نگاه به بیرون) عبور نکرده ایم و همچنان باز تولید می شود. در حقیقت این یک نظریه مرتجع است و مادام خود را باز تولید می کند. حتی این نظریه تا جایی پیش می رود که عنصر استقلال به عنوان یکی از ارکان انقلاب اسلامی زیر سوال می رود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: چرا امکان چنین عرض اندامی وجود دارد وهمواره می تواند این نظریه ارتجاعی عقب مانده ما را به چالش بکشاند این در حالی است که اگر این مسئله حل شود دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: بازتولیداین تفکر در اندیشه های تدریس شده در دانشگاه هاست نظریه قدرتی که در دانشگاه ها تدریس می شود مبتنی بر آن است که برای قوی شدن باید نگاهمان به بیرون باشد در حقیقت اساس کار علوم انسانی ما غربی است و تا زمانی که تحصیل کرده های ما همچون دانش جویان و دانش آموزان براساس آن تعلیم داده شوند وضع به همین روال خواهد بود که اگر ما بتوانیم قدرت را برمبنای مواضع اسلامی تبیین کنیم چنانچه چنین تفکراتی مطرح شود بدنه اجتماع آن را بایکوت خواهد کرد.

سردار نقدی تاکید کرد: منشا قدرت در دروس انسانی غربی را عموما تسلیحات، ثروت تشکیل می دهند و طبق آن هر کشوری که ناوگان نظامی بیشتری داشته باشد باید از آن ترسید. این در حالی است که این موضوع در انقلاب اسلامی نقد شد و نتیجه به شکل دیگری رقم خورد چنانکه شاهد شکست این روند در افغانستان بودیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در این میان این سوال پیش می آید که حضرت امام و سید حسن نصرالله و دیگر رهبران کشورها چگونه با وجود اهرم های قدرت در آمریکا از آن ها تحت عنوان قدرت پوشالی یا ببر کاغذی یاد می کنند چرا که قدرت از آن ها جور دیگری تعبیر می شد که باید حتما این نوع نگاه به قدرت را در دانشگاه ها تعلیم کرد.

سردار نقدی تصریح کرد: غرب پس از پیروزی شکوهمند انقلاب در تلاش برای آن بود که عوامل شکستشان را دریابند و پس از آن درصدد برای مقابله با کشورمان تحت عنوان قدرت نرم (جنگ نرم) بر آمدند و طبق آن دست از لشکرکشی نظامی برداشته و آن را به جنگ رسانه ای تبدیل کرده اند برهمین اساس شاهد بودیم که طرف غربی همواره طی این سال ها به ساخت شبکه های ماهواره ای با عضو گیری های میلیاردی اقدام کرد اما همچنان دیدیم که ایران در سیاستهایش موفق است پس در نهایت معلوم می شود که موضوع چیز دیگری است.

سردار نقدی تاکید کرد: اگر قدرت این بود باید کار را تمام می کردند پس قدرت این نیست نظریه اسلامی می گوید قدرت خداست او منشا تمام قدرت هاست. برهمین اساس تجلی قدرت خدا در اراده ملت هاست و زمانی که ملت ها با یکدیگر منسجم شوند دیگر آن ها نمی توانند کاری از پیش ببرند و اگر امروز می بینیم که کشوری تحت سلطه قرار می گیرد به دلیل نداشتن سه عنصر شجاعت، بصیرت و بی نیازی است. فقدان این عناصر موجب غلبه و چیره غرب بر آن ها می شود. این ترس است که ملت ها را در برابر دشمن تسلیم می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دو مولفه انگیزه الهی و اجتماع ملت با وحدت کلمه را از جمله رمز بقای انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و تصریح کرد: این مولفه ها ارکان اصلی ساخت قدرت هستند که به صراحت در وصیت نامه حضرت امام آمده است و اگر آن ها در کنار یکدیگر قرار گیرند هیچ قدرتی نمی تواند بر آن ها پیروز شود.

سردار نقدی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا با ایجاد اختلاف و نفوذ وحدت و ایمان را از میان بردارد اما بسیج ایمان را پایدار و با تشکل بسیجی وحدت را مستحکم می کند.

سردار نقدی در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که بسیج تبلور هر دو مولفه ساختار داخلی قدرت است اما می بینیم که در عرصه اقتصادی و اجتماعی آن گونه که باید از ظرفیت هایش استفاده نمی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه