رشت به سمت توسعه بازارچه‌ های خصوصی می رود

عضو شورای اسلامی شهر رشت از توسعه بازارچه‌های خصوصی در این شهر خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها در برطرف کردن مشکلات کسب‌وکار و اقتصادی نقش مهمی دارند.

رشت به سمت توسعه بازارچه‌ های خصوصی می رود

به گزارش ۸دی، رضا رسولی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به احداث بازارچه‌های خصوصی در این شهر اظهار کرد: تبلیغ بازارچه‌های خصوصی فعال توسط شهرداری رشت بهترین تسهیلات برای کسبه شاغل در این بازارچه‌هاست.

وی افزود: شهرداری با این اقدام ضمن معرفی بیشتر خدمات بازارچه‌ها موجب جذب شهروندان برای خرید مایحتاج از این مکان‌ها می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه احداث بازارچه‌های خصوصی اقدام موثری است، تصریح کرد: توسعه بازارچه‌ها یکی از مصادیق توزیع متوازن خدمات است و در واقع با این نگاه به طرفی می‌رویم که خدمات را به در منازل مردم ببریم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های خصوصی از ازدحام دستفروشان در پیاده‌روها جلوگیری کرده است، گفت: با احداث این بازارچه‌ها بدون تضییع حقوق عامه مردم یک عده خاص که مشکلات اقتصادی دارند مشغول به کسب‌‌وکار شده‌اند.

رسولی درباره قیمت اجاره‌بهای بازارچه‌های خصوصی تصریح کرد: شهرداری به این اماکن نگاه اقتصادی چندانی ندارد و افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند می‌توانند یک‌سوم از هزینه تعیین شده را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه حضور دستفروشان در معابر عمومی مشکل ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در رشت و عرض اندک خیابان‌ها تردد برای مردم با مشکل مواجه است و حضور گسترده دستفروشان نیز موجب تشدید این مسئله می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ساماندهی دستفروشان را جزو وظایف شهرداری ندانست و یادآور شد: طبق قانون، شهرداری‌ها مکلف به جمع‌آوری دستفروشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی، شورای چهارم با احداث بازارچه‌های خصوصی سعی کرده تا در برطرف کردن مشکلات کسب‌وکار و اقتصادی نقش داشته باشد.

رسولی با اشاره به اینکه فضای عمومی از جمله معابر ویژه عموم و عام است، متذکر شد: حضور دستفروشان نباید موجب نارضایتی دیگر شهروندان شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه