گیلان بیش از ۶ هزار قرآن آموز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: گیلان ۶ هزار و ۲۴۲ قرآن آموز دارد.

گیلان بیش از ۶ هزار قرآن آموز دارد

به گزارش ۸دی، دکتر فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه دیدار معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با مدیران و مسئولان موسسات قرآن گیلان که عصر امروز( ۲۵ آبان) در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رشت برگزار شد، با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های قرآنی در گیلان، گفت: ۲۵ موسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ موسسه قرآنی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با موسسات مکتب قرآن محمدی( صلی الله  علیه و آله وسلم)، مهد قرآن و شعبات جامعه القرآن همکاری ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برخی از فعالان قرآنی برجسته گیلان اشاره و اظهار کرد: در حوزه پژوهش استاد گلباغی، ابراهیمی، محمد حسین محمدی، سیف‌الهی و در حوزه حفظ اساتید حسن رجبی، محمد مصطفی پور، امیر حسین امیری و سید زینب تقوی پور مطرح هستند.

 وی حسین رفیعی، یوسف ایزدی، مهدی ساکت و ابراهیم فلاح تبسم چهره را از قاریان برجسته گیلان برشمرد و گفت: سهم الدین زمانی، آرش علیزاده، ساسان گلبستانی، فاطمه و محمد مرادی از هنرمندان گیلانی هستند که در حوزه قرآنی فعالیت‌های هنری دارند.

فاضلی در ادامه برگزاری مراسم ۳۰ روز با قرآن، محافل انس با قرآن کریم، ۶۰ ختم قرآن کریم را از فعالیت‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برشمرد و گفت: ۳۰ تئاتر قرآنی و ۱۷ مراسم شعرخوانی و قصه گویی، هفت کارگاه آموزشی و ۳۷ نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوعات قرآنی نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برپا شده است.

 وی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد: از سال ۸۹ تا اردیبهشت ۹۴، ۱۱۰ نفر در آزمون حفظ کل معاونت قرآنی شرکت کردند که ۵۰ نفر از این تعداد قبول شدند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: جمعه گذشته هزار و ۹ نفر در آزمون سراسری قرآن در هشت شهرستان گیلان شرکت کردند.

 وی تعداد قرآن آموزان استان گیلان را ۶ هزار و ۲۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۹۰ نفر از فعالان قرآنی گیلان تاکنون بیمه شده‌اند.

دکتر فاضلی با اشاره به رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حوزه فعالیت‌های قرآنی، گفت: سطح بندی فعالیت‌های قرآنی و پرداختن به آموزش و پژوهش در دستور کار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه