تسلیحات دریایی ایران بدون رقیب در منطقه + تصاویر

پایگاه اطلاعاتی نشنال اینترست (NationaI Interest) گزارشی با عنوان ۵ اسلحه که ایران علاقه مند است از روسیه بخرد نوشته است. در این روزها که روسیه دوباره به ایران تسلیحات می فرستد، باید دید کدام نوع تسلیحات در لیست علایق ایران برای خرید وجود دارند.

تسلیحات دریایی ایران بدون رقیب در منطقه + تصاویر

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی؛ پایگاه اطلاعاتی نشنال اینترست (NationaI Interest) گزارشی با عنوان ۵ اسلحه که ایران علاقه مند است از روسیه بخرد نوشته است که دز سه قسمت خدمت مخاطبان گرامی ارایه می شود:

Capture

اخبار اخیر مبنی بر تحویل سیستم دفاعی هوایی اس ۳۰۰ به ایران دولت های غربی و اسرائیل را لرزاند. روسیه و ایران در سال ۲۰۰۷ بر روی تحویل این سامانه به توافق رسیده بودند. این سامانه با برد بالا به ایران در دفاع از حملات هوایی کمک شایانی می کند.

اما سیستم پدافند هوایی تنها چیزی نیست که ایران نیاز دارد. در این روزها که روسیه دوباره به ایران تسلیحات می فرستد، باید دید کدام نوع تسلیحات در لیست علایق ایران برای خرید وجود دارند.

با توجه به عدم اعتماد کشورهای غربی به فعالیت های نظامی ایران در عراق و سوریه و مناطق دیگر، روسیه و چین تنها کشورهایی هستند که تمایل دارند به تهران اسلحه بفروشند.

با توجه به این مقدمات در ادامه پنج اسلحه که ایران تمایل به تهیه آنها دارد معرفی می شوند.

موشک ضد کشتی کلوب(Klub)

ایران تاریخچه طولانی دراستفاده از سیستم های ضد کشتی در خلیج فارس دارد. ایران از پدافند های چینی سیلک ورم و c-802 و تجهیزات ساخت خویش استفاده می کند.

اگر ایران خود را به سامانه ضد کشتی کلاب تجهیز کند می تواند در مقابل تهدیدات در تنگه هرمز قوی ظاهر شود و حتی می تواند تنگه هرمز را ببندد.

نسل جدید موشک های روسی سریعتر و دقیق تر هستند و نیز دارای قابلیتی هستند که از مکان های استتار شده و پنهان شلیک شوند.

با توجه به نوع حرکت و سرعت این موشک ها دشمن زمان اندکی برای واکنش نشان دان دارد. این موضوع می تواند به ویژه برای نیروهای دریایی خارجی فعال در محدوده خلیج فارسی مشکل ساز است.

ایران در نظر دارد ن موشک کلوب- ک را از روسیه خریداری کند چون می توان آن را در یک کانتینر ۴٠ فوتی استتار کرد. سامانه پرتاب این نوع موشک داری چهار سکو است که می توان آن را با کشتی های کانتینر بر یا قطار و کامیون حمل کرد.

clubns3m54eoverviewes index

در ادامه اژدر های ساخت ایران می پردازیم.

حوت: سریعترین اژدر رادار گریز دنیا

موشک ایرانی «حوت» یکی از سریع ترین موشک های رادارگریز آبی جهان است که معادل ۱۰۰ متر در ثانیه سرعت دارد که حدود ۳ برابر بیشتر از آن موشکی سرعت دارد که آمریکایی ها از داشتن آن به خود می بالند. فناوری ساخت چنین موشکی فقط در اختیار ایران و روسیه (موشک اشکوال) است و به حتم در صورت پرتاب ۲ عدد از این موشک ها  ناوهای  آمریکایی حاضر در خلیج فارس  بدون داشتن راه فراری ضربه ای سخت و مهلک متحمل خواهند شد. موشک انداز های این موشک ترسناک کاملاً رادار گریز بوده و از دید رادارهای دشمن مخفی می مانند.

همچنین “حوت” علاوه بر پرسرعت و ترسناک بودن توانسته این ویژگی را داشته باشد که با بهینه سازی مناسب دقیقتر از موشک مشابه روسی  به هدف مورد نظر اثابت میکند.

موشک انداز های این موشک کاملا رادار گریز بوده و از دید رادارهای دشمن مخفی می مانند .

 در سال ۱۳۸۵ و در رزمایش پیامبر اعظم (ص )۳ با آزمایش ” حوت ” حیرت بیش از بیش جامعه جهانی از قدرت بلامنازع این موشک رقم خورد .

این موشک قابلیت پرتاب از روی شناور و یا زیردریایی در عمق ۱۰۰ متری را دارد و با سرعت حدود ۵۰ نات (۹۳ کیلومتر بر ساعت) کپسول پرتاب خود را ترک می کند و با فرو رفتن در آب و رسیدن به عمق مناسب، موتور خود را روشن کرده و به سمت هدف راهی می شود.

موشک نصر

این موشک در کلاس موشک های کوتاه برد است که در حال حاضر قابلیت شلیک از ساحل و انواع شناورها را دارد و در آینده ای نزدیک امکان شلیک از بالگرد و زیردریایی نیز به قابلیت های تاکتیکی آن اضافه می شودهمینطور قادر است تا اهداف ۳ هزار تنی را منهدم کند.

موشک “نصر یک ” قابلیت پرواز در ارتفاعی خاص را دارد و با پروازی هوشمند و پایدار به طرف هدف حرکت کروز ضدکشتی است نصر که از کروزهای مادون صوت محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه سرعت کروز نصر ۰.۸ تا ۰.۹ ماخ است، می‌توان با یک محاسبه ساده دریافت که این کروز ضدکشتی با سرعتی معادل ۲۷۰ تا ۳۰۰ متر بر ثانیه به‌سمت هدف خود در ارتفاع پایین حرکت می‌کند

این موشک حدود ۳۰ درصد از بدنه‌اش را بال‌ها و بالک‌ها تشکیل داده‌اند و جز کمک‌های کنترل کروز موشک به شمار می‌روند.

طول باله بزرگ این موشک کروز که در میانه طول موشک و روی مرکز جرم موشک واقع شده، ۰.۹ متر است و موجب می‌شود موشک تعادل دینامیکی خود را زمان حرکت به‌خوبی حفظ کند؛ همچنین سبب افزایش پایداری نصر پیش از برخورد به هدف می‌شود.

کروز نصر که به‌لحاظ ظاهری نسبت به قادر و نور چندان هم بی‌شباهت نیست، دارای وزنی معادل ۳۵۰ کیلوگرم است

و این وزن در طول ۳.۵متری و قطر حدود ۳۰سانتی‌متری موشک توزیع شده است.

از نکات برجسته این موشک کروز قابلیت پرتاب از سکوهای مختلف و از تجهیزات نظامی گوناگون است که قابلیت مقابله راهبردی جمهوری اسلامی ایران در برابر شناورهای دشمن را افزایش می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه