اعتراض به صدا و سیما/ اشکال آیین نامه ی موجود برای تعیین رییس هیات های کوهنوردی/ عدم اختصاص امکانات ورزشی

جابر کوچکی نژاد رییس هیات کوهنوردی و صعودهای استان گیلان در کنفرانس خبری از عدم وجود بودجه ی لازم برای جذب نیرو و گسترش فعالیت هیات کوهنوردی استان خبر داد و این امر را در حالی دانست که برخی از هیات های دیگر استان هزینه هایی مازاد بر نیاز خود دارند.

اعتراض به صدا و سیما/ اشکال آیین نامه ی موجود برای تعیین رییس هیات های کوهنوردی/ عدم اختصاص امکانات ورزشی

به گزارش خبرنگار ۸دی، جابر کوچکی نژاد رییس هیات کوهنوردی و صعودهای استان گیلان عصر روز گذشته(شنبه) در جمعی از اصحاب رسانه به عملکرد مدیرتی خود در نزدیک به چهار سال گذشته  اشاره کرد و ضمن معرفی برخی از فعالان عرصه ی کوهنوردی ، ایجاد وفاق و اتحاد در میان گروه های ورزشی مخصوصا در میان گروه های کوهنوردی را به عنوان اولین هدف خود بیان کرد.

وی در ادامه امر ترویج ورزش برای ورزش ، اختصاص امکانات ورزشی برای کوهنوردها و عدم احتکار آنها توسط فرد یا گروه خاص ، تلاش برای حرکت هیات های شهرستان ها در عرض همدیگر و تقسیم عادلانه ی امکانات در میان آنها ، کنار گذاشتن تشریفات و تلاش برای احترام گذاشتن به همه ی افراد را نیز از اهداف خود دانست.

کوچکی نژاد در بخش دیگر سخنانش به اشکال آیین نامه ی موجود برای تعیین رییس هیات های کوهنوردی شهرستان ها اشاره کرد و افزود: با توجه به ۳۰ هزار کوهنورد سازمان یافته در استان اهمیت انتخاب رییس هیات ها بیشتر خودنمایی می کند به همین دلیل بطور آزمایشی انتخاباتی آزاد در میان فعالان عرصه ی کوهنوردی برگزار گردید که با اخذ اکثریت آرا رییس هیات کوهنوردی شهرستان رشت انتخاب شد و این انتخابات در چند شهرستان دیگر استان از جمله: انزلی ، ماسال ، لنگرود، فومن و شفت هم برگزار خواهد شد.

jaber-koochakinejad

وی در ادامه به عملکرد ضعیف صدا و سیمای استان گیلان در عدم توجه و مساعدت در پوشش برنامه های کوهنوردان استان اشاره کرد و اذعان داشت که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ورزش همگانی باید در عرض ورزش قهرمانی حرکت کند.

کوچکی نژاد در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره به اینکه اولین هیات کوهنوردی ایران برای نخستین بار توسط آقای کوچصفهانی در گیلان تاسیس گردیده وکوهنوردهایی هم چون آرمان حداد و همچنین فعالیت غار نوردان و سنگ نوردان گیلانی اهمیت این ورزش همگانی را دوچندان می کند.

وی هم چنین به برخی از مشکلات و موانعی که بر سر راه ورزشکاران استان قرار دارد اشاره کرد و کمبود زمین در استان، عدم استفاده از آبگیرها، سالن های ساخته شده در روستاها که بدون استفاده هستند و… را از این جمله دانست.

کوچکی نژاد به تخریب دیوار برای تمرین سنگ نوردان در سالن الغدیر اشاره کرد و اذعان داشت: با ایجاد یک ناهماهنگی دیواری که ساخت دوباره آن ۳۰ الی۴۰ میلیون هزینه بر است تخریب گردید.

وی هم چنین از فروش اجناس کوهنوردی در فروشگاهی که توسط هیات کوهنوردی تاسیس گردید با قیمتی کمتر از ۱۵% از قیمت فروش آن اجناس در فروشگاه های دیگر خبر داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
ایشان کی و چه موقع کوهنورد بوده که رئیس هیئت کوهنوردی گیلان شده است شاید چون گیلان دریا دارد ، همینکه کسی تپه نورد بوده کافی است، ایشان حتی به توچال هم یک بار صعود نکرده است
محمد
ایشان توانایی و استعدادکوهنوردی را ندارد
در حاشیه